Jumaat, 1 November 2013

PROMOSI VIVIX



Salam dan selamat petang...

Lama sungguh tak update blog ni...rindu nak menaip :-p...

Ok Khai rasa tiap2 bulan mesti ramai tertunggu apa agaknye promosi Shaklee kan ha na bulan nie promosi Vivix!!!

Produk Shaklee paling superb sebab ianya Anti-penuaan pada tahap sellular!!!



Bagaimanakah Vivix Memelihara Kesihatan Menyeluruh?

~~ Memperbaiki DNA --> Setiap hari, tubuh kita mengalami kerosakan DNA (salah satunya akibat radikal bebas) yang menyebabkan proses penuaan terjadi begitu cepat. Vivix membantu melambatkan dan melindungi DNA sel tubuh kita dan melambatkan proses tersebut.

~~ Memperbaiki tenaga sel --> Semakin tubuh kita terdedah kepada penuaan, semakin cepat sel tubuh kita kehilangan tenaga. Ini akan menurunkan fungsi sel. Vivix membantu menguatkan sel tubuh.

~~ Membantu meningkatkan fungsi otak, kardiovaskular, imuniti dan sendi --> Semakin tua, semakin kita rasa sakit sana sini, ingatan pun makin pudar. Vivix membantu mengembalikan keremajaan.

Sangat hebatkan Vivix nie...Jadi dapatkan hanya di MyVita Harmony dengan harga super jimat!!!

Pn Khai ( 951439 )
Fanpage: MyVita Harmony
Call/sms/whatsapp: 012 264 4483

Rabu, 9 Oktober 2013

Cara Kurangkan Selulit dengan Supplemen

Salam semua dan selamat pagi..
Selulit?? Apa itu selulit dan kenapa kita ada selulit??

Menurut kajian ,kira-kira 90% wanita mempunyai selulit pada tahap yang berbeza. Sesetengah wanita tak kira size atau bentuk mempunyai kulit licin sepenuhnya.. macam model. Nampak selulit?? hehehe

Kehadiran selulut tidak semestinya menunjukkan berapa banyak LEMAK dalam badan kita. ianya berkait dengan kekuataan antara kulit dan tisu lembut, Jom kita tengok bagaimana supplement boleh bantu kurangkan selulit.


KENAPA kita ada SELULIT?? 
  • Kanak-kanak dan lelaki umumnya jarang mempunyai masalah berkaitan selulit.
  • Wanita juga mempunyai kulit licin tetapi selepas akil baligh dan apabila berlaku perubahan hormon, selulit mulai muncul pada lengan,punggung dah peha.
  • Lelaki : Tisu perantara yang memegang kulit dan otot adalah dalam bentuk menetas silang, menyediakan lapisan licin dan tisu perantara yang kuat. Tempat penyimpanan lemak lebih kecil dari wanita dan memiliki kulit tebal. 
Wanita : Tisu perantara wanita berbentuk berserenjang dari otot dan kulit dalam garisan menegak. Apabila tisu perantara semakin lemah seiring dengan peningkatan umur dan lemak, maka selulit mulai menonjol keluar. 

FAKTOR kemunculan selulit
  • Tahap catecholamine tinggi kerana tahap tekanan tinggi, 
  • Radang disebabkan oleh kerosakan radikal bebas. 
  • Persekitaran, genetik, Perubahan metabolik, dan 
  • Peredaran mikro yang lemah (dan sel dehidrasi). 

CARA KURANGKAN selulit dengan Supplement

Terdapat banyak cara untuk mengurangkan selulit, dan meningkatkan kesihatan kita secara keseluruhan. Antara Supplement tambahan yang ditemui paling berkesan untuk kurangkan selulit adalah:
  • Soya Lecithin (2000-4000 mg / hari): Melarutkan lemak, pembaikan tisu penghubung. Dijumpai dalam produk soya dan telur. Cadangan Shaklee : Lechitin 
  • Glucosamine (1200 mg / hari): Pembaikan dan menguatkan tisu penghubung. 
  • Kolagen (1.5 GM / hari): Sama seperti Glucosamine. Pembaikan tisu penghubung, meningkatkan keanjalan. Cadangan Shaklee : Shaklee Collagen Powder 
  • Asid Lemak (EFA) (3Gm/day Omega 3): Mencegah kehilangan air selular, menarik air ke sel-sel kering dan tisu penghubung, mengurangkan keradangan. Dijumpai dalam ikan air sejuk dan benih flaks / minyak. Cadangan Shaklee : Omega Guard Shaklee 
  • Asid Amino: Diperlukan untuk fungsi harian, pembaikan tisu rosak, menghasilkan kolagen dan elastin. Dijumpai dalam daging, ayam, susu, dan produk soya. Cadangan Shaklee : ESP
  • Antioksidan: menghalang kerosakan kepada lapisan atas dan bawah kulit (mengurangkan poket lemak dari menonjol), mencegah kerosakan tisu, mencegah dan mengurangkan proses radang. Dijumpai dalam buah-buahan yang berwarna-warni dan sayur-sayuran. Sumber terbaik adalah anggur merah, wain merah, teh hijau, delima, strawberi dan raspberi. Cadangan Shaklee : ViVix 
  • Vitamin A: penting untuk kulit yang sihat dan tisu pembaikan badan. Sumber keledek, tembikai, lobak merah, telur, susu. Cadangan Shaklee :Carotomax 
  • Vitamin C (250 mg / hari): Pembaikan tisu, mengurangkan keradangan, but sistem imun. Dijumpai dalam buah-buahan sitrus dan sayur-sayuran. Cadangan Shaklee : Vita - C Plus or Chewable Vita C Plus 
  • Vitamin D (2,000 iu / hari): Antioksidan, penting untuk kesihatan tulang, mengurangkan keradangan. Sumber produk tenusu. 
  • Vitamin E (400 iu / hari): Lemak antioksidan soluable. Dijumpai dalam minyak sayur-sayuran, kacang, dan sayur-sayuran berdaun gelap. Cadangan Shaklee : Vita E Complex 
  • Koenzim Q10 (200 mg / hari dalam bentuk gel): antioksidan penting dan penyapu jalan radikal bebas.
  • Selenium (100 mcg / hari): Antioksidan dan membantu badan menghasilkan lebih glutation Cadangan Shaklee : Vita E Complex  
Pastikan untuk mengambil makanan tambahan anda pada waktu malam dengan hidangan yang lebih berat kerana sesetengah memerlukan lemak untuk diserap dan digunakan. Mengurangkan selulit anda dengan makanan tambahan bukan sahaja akan memberi kulit anda licin, malah lebih cantik di luar, dan lebih sihat

Cara Saya

Pagi : Lecithin + Omega
Lunch : ESP
Dinner : Vita E Complex , Lecithin

HARGA SUPER HEBAT !!

#Untuk konsultasi dan maklumat lanjut, boleh hubungi saya :
Pn Khai
Fanpage: MyVita Harmony
Email : khariatulhakmah@gmail.com
Sms/Whatsapp : 012-264 4483

Jumaat, 4 Oktober 2013

Vitamin yang TIDAK BOLEH diambil oleh ibu mengandung !!

Salam Jumaat :)

Dah lama rasanye tak update blog!!
Kejap masa berlalu.. =D

Petang ini nak kongsi supplemen apa yg tak boleh diambil oleh ibu mengandung.. Bukan apa ramai yg wassap khai, tanya boleh tak consume alfalfa, vita e dan sama dengannya..

Ibu hamil ni special sket yerlah untuk kandungan jugak kena jaga bukan main makan jer supplemen tanpa periksa kandungannya..

Disini khai senarai dan terangkan serba sedikit mengapa ibu hamil tidak digalakan mengambil sesetengah supplemen 



Antaranya supplemen yg perlu dielakkan:-
- Alfalfa complex
- DTX complex
- Collagen powder
- Garlic complex
- Herblax
- Lecithin
- Carotomax
- Nutriferon
- Vitamin E complex
- Gla complex
- Vivix

Hai banyaknya tapi nak buat macam mana... ini kerana vitamin-vitamin diatas bersifat antioksidan yg tinggi seperti Vita e, Carotomax, Gla com dan nutriferon.. ada juga yg bersifat panas Garlic, Ginger, Alfalfa dan Vivix..

Jadi memang ibu hamil tak digalakkan ambil bagi mengelakkan kesan yg kurang baik pada baby.. 

Namun begitu ibu hamil boleh mengambil Set Kehamilan Shaklee yg mana lengkap untuk membekalkan nutrisi kepada ibu dan baby :)

Set kehamilan 
Esp, Vita lea, Bcom dan OsteMatrik 

Nak nutrisi lengkap ?? HARGA SUPER HEBAT !!

Pn Khai
Fanpage: MyVita Harmony
Email: khariatulhakmah@gmail.com
Call/sms/wassap: 012-264 4483


Ahad, 22 September 2013

HB Low !!


Salam semua :)

Apa pengalaman paras hemoglobin (hb) korang semasa mengandung?

Dalam paras baik ataupun semakin menurun?
Kekurangan hemoglobin dalam darah semasa mengandung adalah petanda tidak baik untuk ibu dan bayi. Tambahan pula, masa tu selera makan tak menentu dan sedikit sebanyak menjejaskan keperluan nutrisi yang diperlukan.

Sebenarnya paras hemoglobin yang rendah semasa kehamilan boleh menyebabkan berlakunya anemia. Dan tahukah korang bahawa secara purata hampir 80% wanita yang sedang hamil akan mengalami masalah ini dan secara umum orang yang kurang hb dipanggil Anemia.

Tahukah korang kenapa hb boleh rendah semasa hamil walaupun awal kehamilan bacaan sangat cantik?
  • Peningkatan dalam isipadu darah
  • Penurunan secara sederhana dalam kepekatan sel darah merah 
  • Penurunan kadar hemoglobin normal.  
Punca anemia selama kehamilan juga boleh meliputi: 
  • Kurangnya pengambilan zat besi dalam diet 
  • Kekurangan asid folat 
  • Pendarahan gastrointestinan 
  • Kehilangan darah dari pendarahan buasir 

Pesakit anemia ini biasanya kekurangan zat besi di dalam badan. Namun begitu, sekiranya jumlah zat besi dan asid folic mencukupi, ada kemungkinan korang boleh menjadi anemic kerana perubahan besar proses pencernaan semasa kehamilan.

Risiko anemia semasa kehamilan akan menjadi lebih besar sekiranya:
  • Jika mempunyai morning sickness teruk dengan muntah yang kerap 
  • Jika mempunyai dua atau lebih berturut-turut kehamilan 
  • Jika mempunyai kehamilan berganda 
  • Jika aliran haid sebelum kehamilan itu berat 
Keadaan ini menyebabkan ibu hamil memerlukan 18-27 gram zat besi setiap hari. Malah jika tidak menerima cukup vitamin B12 atau asid folik, kehilangan sejumlah besar darah, atau beberapa penyakit darah warisan seperti sickle cell disease juga boleh menyebabkan anemia semasa kehamilan.

Apakah simptom kekurangan zat besi?
  • Keletihan yang berlebihan 
  • Jika keadaan menjadi parah, boleh menyebabkan pengsan, pening, kulit pucat, degupan jantung cepat atau tidak teratur, dan sesak nafas.
Jadi bagaimana cara untuk menambah hemoglobin (hb) semasa hamil?

Sekiranya punca anemia adalah kerana kandungan zat besi tidak cukup, maka keadaan ini dirawat dengan tablet atau pil zat besi. Pengambilannya perlu bersama makanan untuk mengelakkan mual. Dalam rangkaian produk Shaklee, vitamin yang dapat membantu untuk meningkatkan paras hb adalah Vitalea withiron formula iaitu formulasi zat besi dalam multivitamin. Tapi harus diingat, elakkan pengambilan zat besi/vitalea bersama susu atau produk tenusu kerana ia mengurangkan keberkesanan serapan zat besi dalam badan.

Terdapat 2 jenis anemia iaitu:
  • Anemia ringan (Hb 9-11gm%) 
Digalakkan makan seperti biasa dan menambah vitamin b complex yang mengandungi folic acid dan Vitamin B12 untuk menambah kepekatan haemoglobin
Sebab itu digalakkan ibu hamil mengambil set hamil yang lengkap terdiri dari Vitalea dan B complex bagi pembentukan sempurna hemoglobin
  • Anemia teruk (<8gm%) 
Ibu hamil mungkin akan diberi oleh doktor suntikan zat besi (Imferon) atau membuat pemindahan darah
Juga digalakkan makan seperti biasa dan menambah vitamin b complex yang mengandungi folic acid dan Vitamin B12 untuk menambah kepekatan haemoglobin

Itu dari segi pemakanan supplement. Bagaimana pula cara menambah hemoglobin (hb) ibu mengandung melalui pemakanan? Apakah makanan yang dapat membantu meningkatkan Hb?
  • Makanan yang kaya zat besi, seperti daging lembu, roti gandum dan bijirin, telur dan buah-buahan kering. 
  • Makan makanan yang tinggi asid folic seperti bibit gandum, kacang-kacangan, mentega kacang, oatmeal, cendawan, sawi, brokoli dan asparagus. 
  • Makan juga makanan yang tingg vitamin C, seperti buah-buahan citrus seperti oren, sayur-sayuran mentah makanan.

Kita dah lihat bagaimana pentingnya bacaan hemoglobin yang tinggi semasa hamil, simptom dan cara untuk mengatasinya. Tahu taka apa terjadi sekiranya paras hb kekal rendah sehingga kelahiran? 

Kesan kepada ibu:
  • Ibu boleh pitam atau mudah pitam/pengsan 
  • Mengalami keguguran 
  • Mengalami kegagalan jantung 
  • Pendarahan semasa mengandung dan bersalin 
  • Risiko alami penyakit berjangkit
Kesan kepada bayi dalam kandungan: 
  • Intrauterine growth restriction (IUGR) atau Pertumbuhan janin terbantut
  • Lahir sebagai premi atau tidak cukup bulan
  • Berat bayi yang lahir kurang 2.5kg 
  • Anak lemas semasa lahir atau Asphyxia 
  • Mati ketika dilahirkan atau stillbirth
Sebab itulah dalam set hamil Shaklee, kombinasi Vitalea, B complex, Vitamin C adalah sangat penting bagi menjamin kesihatan ibu dan bayi dalam kandungan dengan baik. Ditambah dengan ESP dan Ostematrix, ibu merasa lebih bertenaga, tidak letih dan tidak mengalami sakit badan atau risiko osteoporosis untuk jangka masa panjang. 

Testimoni yg berjaya menambah HB selepas mengambil set shaklee..


Dapatkan Set Kehamilan dari MyVita Harmony dengan Harga SUPER Hebat =D

Pn Khai
Fanpage: MyVita Harmony
Call/sms: 012-264 4483


Jumaat, 20 September 2013

Adoi sakit gigi!!!

Salam semua dan selamat petang =D

Hari ini Khai nak share tips ataupun Petua Sakit Gigi – Merawat Dan Mengurangkan - Sakit gigi amat menyeksakan..

Maklumlah baru2 ni Khai sakit gigi jadi Khai cuba petua ini alhamdulillah berhasil..Jom tengok per petua nye :-) 

Berikut terdapat beberapa petua yang boleh diamalkan untuk merawat sakit gigi: 

  • Campurkan sedikit cuka dalam segelas air suam. Gunakan air ini untuk berkumur. Amalkan tiga kali sehari sehingga rasa sakit hilang. ( yg Khai cuba =D )
  • Kunyah sedikit kapur sirih pada gigi yang sakit sehingga lumat. Amalkan sehingga rasa sakit gigi hilang. 
  • Makan buah belimbing buluh bersama sedikit garam. 
  • Gigit 3 kuntum bunga cengkih pada gigi yang sakit. Jika gigi berlubang, tumbuk bunga cengkih dan isikan ke dalam lubang gigi dan tutup dengan kapas. 
  • Untuk gigi berlubang, ambil getah pada tampuk buah betik muda dan sapukan pada gigi yang sakit dengan putik kapas. 
  • Untuk gigi geraham berlubang, tumbuk seulas bawang putih hingga lumat dan masukkan sedikit cuka. Masukkan bahan tadi ke dalam lubang gigi. 
  • Sapukan getah pokok kemboja pada gigi yang sakit. 
  • Jika sakit masih melarat, sila berjumpa doktor gigi untuk dapatkan rawatan yang selanjutnya.
Ataupun untuk lebih petua klik di sini http://princehardy.blogspot.com/2013/04/petua-sakit-gigi_1.html ..Semoga perkongsian ini berguna untuk kawan2..

ps: Rajin2 buat rawatan gigi sekurang-kurangnya 6 bulan sekali :-)


Rabu, 18 September 2013

Selalu krem atau " simpul biawak " !!

Salam semua,

Sendi ketat???!!!
Tahu tak puncanya???

Salah satu faktornya adalah kurangnye pengambilan makanan yg mempunyai zat seperti ZINK, KUPRUM DAN MANGGANES!!

Tapi mampu ker kita ambil makanan yg penuh dengan nutrisi itu, maklum lah makanan dan sayuran sekarang banyak yg menggunakan bahan kimia!!

Selalu berkaitan dengan org tua yg mana geseran sendi ketat dan mengurangkan pergerakan bebas. Namun orang muda yg aktif bersukan juga sering mengalami kekejangan otot. 

Lazimnya Artritis Reumatoid dan Osteoarthritis yg sering menyerang golongan tua dan muda.

Ketahuilah tanda-tanda dan gejala-gejalanya:-

Osteoarthritis

Osteoartritis ialah keadaan di mana terdapat kemusnahan pada rawan yag menyelaputi sendi-sendi. Ia lebih biasa didapati pada usia yang lanjut dan pada mereka-mereka yang menegangkan sendi mereka, contohnya pada mereka-mereka yang bekerja keras dan mereka-meraka yang terlampau gemuk. Sendi-sendi yang selalu terlibat adalah sendi pinggang, lutut dan tulang belakang.

Tanda-tanda dan Gejala-gejala
- Sakit dan pembengkakkan di bahagian sendi-sendi seperti di pinggang, lutut, tulang
belakang, siku dan pada wanita, juga pada sendi-sendi di hujung jari.
- Terdapat sakit yang sela-menyela dan dilegai dengan berehat.
- Pergerakan yang terhad apabila penyakit semakin melarut disebabkan oleh kehilangan
rawan.


Arthritis Reumatoid

Penyakit ini memberi kesan terutamanya pada sendi-sendi di bahagian jari-jemari dan pergelangan tangan. Sendi-sendi lain yang turut terlibat adalah pada bahagian bahu, lutut dan kaki. Perawatan yang awal harus dimulakan untuk mengurangkan kecaccatan.

Tanda-tanda dan Gejala-gejala
- Pembengkakkan pada satu atau lebih sendi, ia adalah biasanya bersimetri.
- Kekakuan pada awal pagi.
- Sakit yang berhijrah dan berulang-ulang pada sendi.
- Ketidakupayaan untuk menggerakkan sendi secara normal
- Kemerahan dan rasa panas yang ketara pada sendi.
- Kelemahan dan kepenatan.
- Demam bergred rendah.
- Perasaan mencucuk pada bahagian-bahagian hujung badan.
- Kekakuan otot apabila berada pada satu posisi untuk jangka masa yang lama.

Tapi dengan adanya Advance Joint Health Tablets dapat membantu mengatasi masalah sendi seawal 5hari.

Tak percaya!! 
Jom lihat Testimoni Pn.Yatie Mellon..


Alhamdulillah mak Pn Yatie dapat menunaikan terawikh dengan baik dan satu lagi testimoni Pn Nafiza amek AJHT dan dengan izin NYE bangun pagi senang dan tak sakit sendi seperti selalu..


Malahan yg ada GAOUT juga boleh ambil AJHT ni..

Jadi jangan tunggu sakit lutut, pinggang, krem dan sendi2 baru nak CARI PENAWAR..Mula sekarang!!

Dapatkan dengan Harga SUPER istimewa hanya di MyVita Harmony..

Boleh juga lihat info di sini http://asalmasukduit.blogspot.com/2013/03/petua-pemakanan-untuk-sakit-sendi-lutut.html untuk petua sakit sendi atau membaca artikel http://saveourbones.com/how-to-test-your-bone-health-at-home/ untuk ujian sendi anda.

Harga SUPER Istimewa
Free konsult =D

Pn Khai
Fanpage: MyVita Harmony
Call/sms: 012-264 4483


Selasa, 10 September 2013

Kepala BOTAK!! Rambut GUGUR!!

Assalamualaikum..

Sesuai dengan tajuk diatas Khai juga mengalami rambut gugur yg teruk sejak melahirkan anak ke 2..Bak kata orang tua2 bila anak pandai buat buih rambut si ibu akan banyak gugur..Mungkin ini sekadar mitos kerana terdapat faktor2 lain kenapa berlakunya keguguran rambut..

Antara 9 faktor yg patut tahu..
~ 50-100 urat rambut sehari putus selepas kelahiran.
~ Hormon berubah selepas bayi dilahirkan.
~ Walaupun rambut gugur selepas bersalin ianya tak akan menjadi boak.
~ 85-95 % rambut berehat.
~ Lepas berehat rambut akan gugur.
~ 100helai sehari rambut akan gugur.
~ Rambut banyak gugur masa mandi.
~ Wanita berambut panjang sering merasakan keguguran rambut.
Selepas bersalin, tahap estrogen menurun dan semakin banyak folikel rambut masuk peringkat berehat.

TAKUT NYA KALAU JADI BOTAK!!!!

Apa Anda perlu lakukan?

- Mama tidak boleh menghentikan makanan yang berkhasiat dan kaya dengan protein dan zat besi selain daripada vitamin pra natal anda.

- Elakkan membuat rawatan rambut menggunakan bahan kimia seperti mengeriting, mewarna, melurus sehingga rambut kembali normal.

- Penggunaan wig harus dihindarkan kerana ia membuatkan kulit kepala tidak dapat bernafas dengan baik serta merosakkan folikel rambut.

- Berjumpa doktor sekiranya keguguran rambut sangat serius terutama jika terdapat gejala lain kerana ia mungkin petanda penyakit postpartum thyroiditis.


Makanan Mencegah Keguguran Rambut

Telur Dan Daging Ayam Sebahagian besar rambut berasal daripada protein. Jadi, memakan ayam, telur, keju rendah lemak, almond dan yogurt semulajadi boleh menggalakkan pertumbuhan dan mencegah kerosakan atau keguguran rambut.

Gandum Makan gandum secara teratur bukan sahaja boleh meningkatkan tenaga tetapi boleh mempertahankan warna dan mencegah rambut gugur. Buah kering dan kekacang Buah kering dan kekacang mengandungi zat besi, sulfur dan biotin. Mineral tersebut menjadi sumber vitamin E yang boleh meningkatkan peredaran darah pada kulit kepala dan inositol yang boleh mempertahankan kesihatan akar rambut sehingga mencegah keguguran.

Tauge Sayuran ini mengandungi gizi yang penting untuk memelihara kesihatan rambut yang dikenali sebagai silika. Silika digunakan oleh tubuh untuk menyerap vitamin dan mineral serta membentuk sel-sel baharu yang membuatkan rambut kuat dan sihat.

Sayuran Hijau Bayam dan brokoli memiliki kandungan vitamin A dan C. Vitamin ini diperlukan untuk menghasilkan sebum yang berfungsi sebagai pelembut semulajadi untuk melembap dan menguatkan akar rambut.

Buah-buahan Segar Tembikai, pisang, epal, oren dan buah-buahan lain dapat memberikan tubuh kuantiti khasiat penting yang baik bagi mengurangkan keguguran rambut.

Makanan Laut Kandungan zink pada makanan laut seperti kerang, udang dan tiram membantu mencegah rambut gugur dan menguatkan akar rambut. Ia turut membantu sel-sel tubuh menjaga hormon dalam penyerapan vitamin lebih baik untuk pertumbuhan rambut.

Salmon Merupakan sumber protein, asid lemak penting omega-3, vitamin B12 dan zat besi yang diperlukan untuk memelihara kesihatan kepala, mengurangkan kekeringan pada rambut serta kulit kepala.

Kunyit dan jintan merupakan makanan rambut yang baik bagi merangsang pertumbuhan rambut lebih sihat.

Air Masak Minum sekurang-kurangnya lapan gelas air sehari kerana dapat membantu memberikan nutrisi yang diperlukan sehingga rambut tumbuh kuat dan sihat.


Oleh itu Zinc com dan Bcom dapat membantu masalah rambut gugur..
~ Zinc com 
Menguatkan akar rambut dan menggalakkan pertumbuhan rambut.

~ Bcom
Anti-stress, Menstabilkan hormon dalam badan.

Inginkan rambut yg sihat menawan? 
Dapatkan di MyVita Harmony..

Harga SUPER Istimewa =D

Pn Khai ( Khariatul Hakmah )
Fanpage: MyVita Harmony
Email: khariatulhakmah@gmail.com
Call/sms: 012-264 4483



Isnin, 9 September 2013

Tak ada strech mark diperut!!!

Assalamualaikum..

Ada tak diantara ibu hamil disini mengalami masalah seperti badan berbau, leher dan ketiak hitam, selulit hitam dipeha dan perut ada strech mark!!!

Bila kelahiran pertama mungkin kesan hanya sedikit tapi kelahiran seterusnya makin lama kian nampak. Mula hilang keyakinan diri.

Dengan adanya Set Kecantikan Shaklee ianya dapat membantu mengatasi semua masalah.

Jom tengok testimoni ini..

Impaknya..Muka jadi bersih dan glowing..bentuk badan kembali lansing..TAK ADA KULIT PECAH2 diperut..

Set Kecantikan
~ Chewable vita C
~ Vita E
~ B com
Add on ESP

Set Slimming
~ Alfalfa
~ Lecithin
~ Cinch Mix

Dapatkan dengan Harga SUPER Istimewa di MyVita Harmony. Boleh juga mengikut bajet anda :-D

Pn Khai,
Fanpage: MyVita Harmony
Email: khariatulhakmah@gmail.com
Call/sms: 012-264 4483



Sabtu, 7 September 2013

Berat Turun 2kg dalam masa 5 hari!!!!

Salam semua,

Teruja tak tengok tajuk diatas?..Ini adalah pengakuan sahabat baik Khai sendiri..Die hanya consume Alfalfa dan Lecithin selama 5 hari dan sedikit diet..

Tak percaya!!..Jom lihat sendiri kenyataan nye..


Ha tue baru 5 hari kalau sebulan??? Yang penting kena consume betul2 baru nampak hasil..Supplemen nie juga tak de bahan kimia lansung dan tiada side efek so tak perlu risau yek :-)

Ingin mendapatkan Alfalfa dan Lecithin dengan HARGA SUPER ISTIMEWA???

Hubungi saya,
Pn Khai,
Fanpage: MyVita Harmony
Call/sms: 012-264 4483

Saya akan konsult ikut bajet anda ;-D



Jumaat, 6 September 2013

Advance Joint Health Tablets


Assalamualaikum..
Hari ini Khai nak share satu lagi produk Shaklee yang bagus kerana memberi kesan seawal 5 hari..

Jom kita lihat Testimoni AJHT 


1 lagi keistimewaan AJHT ini boleh diambil bagi mereka yang ada GAOUT..

Ini lah rupa AJHT..

Apa kelebihan AJHT ini sebenarnya..??

Bila menyebut tentang supplement untuk sakit sendi, pasti ramai yang tercari-cari supplement yang tertulis Glucosamine dan Chondroitin pada label botol. Tahukah anda bahawa Chondroitin mengandungi Chondroitin Sulfate yang boleh mengurangkan kadar penyerapan glucosamin. Kebanyakannya diekstrak dari sumber haiwan yang mudah terdedah pada pencemaran semasa pemprosesan. Chondroitin juga mempunyai kesan sampingan seperti ketidakselesaan perut, muntah, loya, gastric, pedih hulu hati, cirit-birit, penyahhidratan, sakit perut, angin dan sakit tekak. Ia juga berinteraksi dengan warfarin, sejenis ubat penipis darah yang boleh menyebabkan leban dan pendarahan dalaman yang teruk.

Shaklee mempunyai supplement yang lebih hebat untuk mengawal masalah sendi anda. Advanced Joint Health Complex sesuai diamalkan oleh golongan yang mempunyai masalah-masalah seperti berikut:

  • Leher kejang/kaku
  • Sakit bahu
  • Sakit lutut ketika menaiki tangga
  • Sakit pada pergelangan tangan
  • Sakit lutut ketika mencangkung
  • Sakit sendi di waktu pagi
  • Sakit pinggang


Advanced Joint Health Complex menyokong kesihatan sendi anda melalui 3 cara:


  1. Meningkatkan keselesaan sendi (melalui ekstrak Boswellia)
  2. Meningkatkan kesan kusyen (melalui ekstrak jagung/glucosamine)
  3. Memelihara kesihatan tisu penyambung (melalui vitamin C, zink, tembaga dan mangan)

Kandungan utama Advanced Joint Health Complex adalah ekstrak Boswellia. Dalam perubatan Ayuverdic, Boswellia digunakan untuk merawat osteoarthritis dan rheumatoid arthritis. Ia merupakan agen anti-radang semulajadi yang bertindak pantas menghalang bahan kimia daripada menyerang tulang rawan yang menyebabkan ketidakselesaan sendi.

Ekstrak jagung atau glucosamine pula merupakan komponen penting dalam pembinaan blok utama tulang rawak dan bendalir sinovial. Ia bertindak sebagai pelincit dan membekalkan kesan kusyen antara sendi-sendi. Vitamin C, Zink, Tembaga dan Mangan pula merupakan nutrien penting dalam pembinaan kolagen dan komponen tisu penyambung.

Ujian klinikal mendapati ekstrak Boswellia dalam Advanced Joint Health Complex dapat menunjukkan kesan dalam masa 5 hari. 45% mendapati sendi terasa lebih selesa dan 31% mendapati pergerakan menjadi lebih senang.
Dapatkan Advanced Joint Health Complex dari MyVita Harmony sekarang. Ianya selamat, 100% berasaskan sayur-sayuran, tiada perasa tiruan, pemanis atau bahan pengawet dan 100% bebas chondroitin!

HARGA SUPER ISTIMEWA!!!

Hubungi Khai,
Call/Sms/Whatsapp: 012-264 4483
Fanpage: Myvita Harmony
Email: khariatulhakmah@gmail.com


Jumaat, 23 Ogos 2013

TESTIMONI SET SLIMMING SHAKLEE


Assalamualaikum sayam..wah lama tol khai tak update belog nih..maklumlah rayO makan lOmang terlebih tue yg jd pemalas jap keh..keh..kehh..

Eh apa ke hal pic kt atas tue yek??!!..nOw nak stOry mOry kt sayamku..

Hanya consume omega,lecithin,alfalfa,herbx lax dan ESP beliau berjaya turunkan berat badan..klau dulu dah mcm2 pil ditelan ada yg murah,mahal dan sanggup g slimming center..mmg tol leh kurus dgn cepat tapi cepat gak naik mcm belon...sampai der tekanan darah tinggi...

Tapi kini tak lagi..Pn Musliana jauh lebih sihat malah kulit muka jauh berbeza dari dulu dan berat sekarang 89kg..makin sihat n ceria :)

So sayam cmner?? teruja nak jd cm TESTI kt atas..tp kne keep on consume tau..iALLAH..

Berminat SET SLIMMING SHAKLEE boleh PM/CALL/SMS Khai untuk harga MELATOPS HABIS!!!

Hubungi Khai,
Call/Sms 012-264 4483
fanpage: MyVita Harmony












Sabtu, 3 Ogos 2013

Lecithin - Pemecah Lemak yang Selamat


Lecithin merupakan salah satu supplement kegemaran para ibu yang sedang menyusu kerana ia dapat membantu menguruskan badan dengan selamat tanpa menjejaskan proses penyusuan. Ia diekstrak dari kacang soya organik dan non-GMO (non-genetically modified organism)


Setiap kapsul mengandungi 530mg lecithin soya termasuk 80mg kolina dan 48mg inositol. Kolina adalah penting dalam pemakanan kerana ia meningkatkan kesihatan otak, hati, sistem kardiovaskular dan pembiakan. Kolina juga merupakan komponen neuro-penghantar asetilkolina yang terlibat dalam penghataran mesej kepada otak dan sistem saraf.


Bagaimana Lecithin dapat membantu proses pelangsingan di samping meningkatkan taraf kesihatan pada masa yang sama?


  • Memecahkan lemak dan kolestrol - Lecithin bertindak sebagai "pembersih" salur darah. Ia mengemulsi lemak, kolestrol dan trigliserid di dalam tubuh.
  • Menghalang obesiti - pengambilan yang berterusan dapat mempercepatkan pembakaran lemak untuk kesan pelangsingan yang seimbang.
  • Meringankan sembelit - Lecithin adalah pelembut najis yang berkesan, ianya melembabkan usus dan meleraikan toksin di dalam usus.
  • Mencegah batu karang - 90% daripada batu karang terjadi dari kolestrol dan Lecithin akan membantu mengemulsikan kolestrol tersebut.
  • Melindungi hati - menghalang enapan lemak di hati, sirosis hati dan hati berlemak.
  • Menghalang tekanan darah tinggi - Lecithin menghalang arteriosklerosis dan menggalakkan peredaran darah yang sihat.
  • Membantu tubuh menyerap vitamin yang larut lemak seperti A, D, E dan K.
  • Memperbaiki alergi - menghalang platelet darah dari mengatifkan tisu gegelung di dalam salur darah seterusnya meningkatkan alergi terhadap penyakit kulit seperti dermatitis.
  • Mencantikkan otot dan kulit - Lecithin membentuk membran sel, melembab dan menghaliskan kulit, mengaktifkan metabolisma sel dan melambatkan penuaan.
  • Mempertingkatkan daya ingatan dan meringankan stress - kandungan kolina membantu membentuk penghantar untuk saraf kranial yang meningkatkan kuasa pembelajaran, memperbaiki daya ingatan, menghalang Alzheimer dan meringankan stress.
  • Memperbaiki prostat lelaki - kajian telah membuktikan masalah prostat dan urethra lelaki dapat diperbaiki dengan pengambilan Lecithin yang konsisten.


See, banyak khasiat yang boleh anda perolehi dengan pengambilan Lecithin. Anda boleh kurus dan sihat pada masa yang sama. Jangan tunggu lagi. Dapatkan Lecithin dari MyVita Harmony sekarang.


Khai ( 951439 )
fb: Khariatul Hakmah
fanpage: MyVita Harmony
call/sms: 012-264 4483
email: khariatulhakmah@gmail.com



Alfalfa Complex


Alfalfa Complex adalah supplement unik dan merupakan signature product keluaran Shaklee. Buat yang masih baru dengan Alfalfa, ia merupakan sejenis tumbuhan herba yang sangat istimewa dan hebat. Kenapa saya katakan ianya istimewa?

Akar pokoknya tumbuh sedalam 20-60 kaki ke dasar bumi. Seperti yang semua tahu, semakin dalam ke bawah tanah, semakin banyak nutrient dan mineral yang terdapat di dalamnya. Maka, akar pokok Alfalfa dikenali sebagai "Nature's Miners" yang menyerap segala nutrient di dasar bumi dan menyimpannya di dalam daun Alfalfa. Jadi, daun Alfalfa adalah ibarat stor penyimpanan nutrient. Oleh sebab itu, Alfalfa turut dikenali sebagai Raja Tumbuhan.


Keistimewaan utama Alfalfa keluaran Shaklee adalah seperti berikut:


1. Hanya menggunakan Alfalfa yang telah mencapai tahap kematangan 5-7 tahun. Kebanyakan minuman klorofil di pasaran hanya menggunakan daun dari tumbuhan hijau yang masih muda dan berakar pendek yang mana kandungan nutrient-nya adalah lebih sedikit berbanding Alfalfa yang mempunyai akar yang dalam.
2. Mempunyai kadar klorofil yang tinggi. Tumbuhan hanya akan mencapai kadar klorofil yang tinggi sekiranya ia dituai setelah mencapai tahap kematangan mutlak.
3. Ditanam secara organik dan bebas dari racun serangga dan bahan bertoksik.
4. Hanya menggunakan daun Alfalfa (tidak dicampurkan bersama batang/ranting pokok). Daun Alfalfa ini akan dikeringkan dan dibiarkan menjadi serbuk sebelum dikompres menjadi tablet.
5. Diproses pada suhu rendah bagi memastikan enzyme yang terkandung di dalamnya terpelihara.


Alfalfa adalah tumbuhan yang sangat kaya dengan nutrisi yang mana kebanyakannya tidak terdapat di dalam buah-buahan mahupun sayur-sayuran. Antara manfaat utama Alfalfa Complex ialah:


1. Sebagai penggalak susu badan
2. Detoksifikasi - ia mencuci/menulenkan darah dan mempunyai fungsi antibiotik
3. Membantu proses penghadaman, ulser perut, gastrik, kembung, sembelit, etc
4. Melawan alahan seperti kulit dan hidung sensitif
5. Mengurangkan nafas berbau, bau badan dan tapak kaki berbau
6. Mengurangkan keputihan pada wanita
7. Memelihara saluran kencing dan fungsi buah pinggang
8. Mengurangkan tekanan darah tinggi
9. Mengawal diabetes
10. Mencegah/merawat arthritis, gout dan rheumatism
11. Menyingkirkan lemak dan kolestrol
12. Melawan tumor
13. Untuk merawat masalah kulit
14. Anti inflamasi
15. Mencegah retensi air


Alfalfa Complex merupakan salah satu supplement utama dalam Set Breastfeeding kami untuk tujuan milk booster. Tapi khasiat Alfalfa Complex adalah lebih dari itu. Ia merupakan pencuci darah, darah yang bersih dan sihat mampu mencegah dan merawat pelbagai jenis penyakit yang berpunca daripada pengumpulan toksin di dalam darah. Dapatkan Alfalfa Complex dari MyVita Harmony sekarang!


Khai ( 951439 )
fb: Khariatul Hakmah
fanpage: MyVita Harmony
call/sms: 012-264 4483
email: khariatulhakmah@gmail.com




Jumaat, 2 Ogos 2013

Vita-Lea with Iron Formula (Multivitamin)


Vita-Lea merupakan multivitamin dan mineral semulajadi yang hebat keluaran Shaklee. Tahukah anda bahawa Vita-Lea Shaklee adalah multivitamin dan mineral yang pertama dicipta di dunia pada tahun 1915? Pada asalnya, ia dikenali sebagai Vitalize-Mineral dan disingkatkan sebutannya kepadaVita-Min. So, term vitamin yang disebut-sebut kini sebenarnya adalah berasal dari Shaklee!

Pada waktu itu, multivitamin Shaklee adalah dalam bentuk cecair. Peningkatan teknologi semasa kini telah mengubahnya kepada bentuk tablet yang dikenali sebagai Vita-Lea. Setiap tablet mengandungi 28 jenis multivitamin dan mineral yang diperlukan oleh tubuh kita. Ia diformulasikan secara komprehensif dan sangat seimbang. Ia telah menjalani lebih daripada 340 ujian kawalan mutuuntuk memastikan ketulenannya.

Tablet Vita-Lea ini berwarna hijau kerana ia disaluti serbuk nutrisi spirulina. Ia dihasilkan dengan kaedah yang terkini dan teknologi eksplosif yang kompleks yang disebut sebagai Explo-Tab. Ia merupakan tablet multivitamin yang paling pantas dalam dunia terlarut dalam air dan badan manusia. Mineral yang terkandung di dalamnya mudah berintegrasi dengan protein untuk penyerapan yang pantas oleh usus kecil.

Ujian klinikal telah membuktikan dengan pengambilan Vita-Lea selama setahun boleh mengurangkan risiko jatuh sakit sebanyak 65%. Vita-Lea juga telah dipilih oleh Center for Science di USA sebagai The Best Multivitamin di dalam Publis Interest pada tahun 2000.
Manfaat utama Vita-Lea:

  • Pelengkap nutrisi - ia mampu menampung kekurangan nutrient harian yang disebabkan amalan pemakanan dan diet yang tidak seimbang.
  • Mencegah anemia - tambahan iron meningkatkan penghasilan sel darah merah 
  • Penambahan tenaga segera - pemberi tenaga, kecergasan tubuh, kekuatan mental dan membantu sistem memori dan focus dalam pembelajaran dan kerja seharian.
  • Meningkatkan metabolisma dan melambatkan proses penuaan.
  • Elemen penting pada sel tubuh - menyediakan asas nutrisi, memastikan sel hidup, pertumbuhan sel baru, membantu proses pembesaran, pertumbuhan rambut, otot, kulit dan hormon serta menjaga kesihatan tyrod.
  • Melindungi organ termasuk fungsi buah pinggang, jantung dan hati.
  • Meningkatkan keupayaan sistem produktif.

Dan yang paling penting, Vita-Lea adalah semulajadi dan bukanlah vitamin sintetik. Buktinya, ia tidak memerlukan silica gel untuk mengekalkan kualiti dan ketulenannya. Ia juga tidak mengandungi pewarna, perasa dan pengawet tiruan. Jadi buatlah pilihan yang bijak untuk kesihatan anda. Vita-Lea juga merupakan basic vitamin yang terdapat dalam Set Family Wellness. Dapatkan Vita-Lea dari MyVita Harmony sekarang!

Khai ( 951439 )
fb: Khariatul Hakmah
fanpage: MyVita Harmony
Call/sms: 012-264 4483
email: khariatulhakmah@gmail.com

B-Complex - Vitamin Penenang & Pemberi Tenaga


B-Complex merupakan salah satu basic vitamin yang terdapat dalam set Family Wellness. Ini kerana B-Complex merupakan vitamin tenaga dan vitamin penenang - dua elemen yang sangat saya perlukan untuk menjalani rutin harian sebagai seorang ibu.


Vitamin B sangat diperlukan oleh tubuh untuk membina tenaga metabolisma, sintesis DNA, untuk kesihatan jantung, kulit, mata, pernafasan, saraf, dan keseluruhan fungsi tubuh. Tekanan dan pengambilan alkohol dan ubat-ubatan boleh mengurangkan vitamin B di dalam tubuh. Vitamin B juga bersifat larut air, jadi sebarang lebihan vitamin B tidak akan disimpan oleh badan, tapi akan disingkirkan melalui sistem pencernaan. Jadi, adalah amat penting untuk mengambil vitamin B-Complex setiap hari.
Bagaimana untuk memilih B-Complex yang baik? Ia perlulah menepati ciri-ciri berikut:
  • Mengandungi kesemua 8 vitamin B iaitu B1, B2, B3, B5, B6, B12, asid folik dan biotin yang mematuhi RDA (kesemuanya perlu diambil pada masa yang sama).
  • Harus mengandungi 100% RDA untuk asid folik dan biotin.
  • Jurang peratusan nilai harian B1, B2, B3 dan B12 hendaklah tidak terlalu besar.
  • Tidak mengandungi formula tidak larut air (sustained release)
Keistimewaan Shaklee, asid folik di dalam B-Complex Shaklee telah dicipta secara semulajadi oleh para saintis Shaklee dan ia merupakan asid folik pertama di dunia yang mempunyai kadar serapan (bioavailability) yang sangat tinggi dan berkualiti. Ini kerana, asid folik semulajadi tidak mudah untuk diserap oleh tubuh dan hampir 99% asid folik yang terdapat di pasaran adalah bersifat sintetik. Oleh sebab itu, pengambilan B-Complex amat digalakkan buat ibu mengandung untuk menggantikan asid folik sintetik yang biasa dibekalkan oleh pihak klinik.

Manfaat utama B-Complex Shaklee adalah seperti berikut:
- Menukar makanan (lemak, karbohidrat dan protein) kepada tenaga sekaligus mengurangkan masalah keletihan/kelesuan. Juga membantu proses penghadaman.
- Melawan tekanan dengan memastikan kesihatan fungsi saraf. Meredakan sakit kepala, tekanan, kemurungan dan insomnia.
- Mengurangkan risiko kecacatan otak dan tulang belakang pada bayi dalam kandungan. Menggalakkan tumbesaran yang sihat dan normal dan membantu pembinaan DNA dan sel-sel baru.
- Baik untuk kesihatan kulit - mampu mencegah acne dan menggalakkan kesihatan kulit secara keseluruhan.
- Baik untuk kesihatan rambut - membaiki masalah kulit kepala, kelemumur, rambut gugur dan beruban.
- Baik untuk kesihatan mata - mengurangkan masalah keletihan mata, mencegah katarak, mengingkatkan kualiti penglihatan, memori dan daya fokus.
- Mencegah anemia - membantu pembentukan antibodi dan sel darah merah yang sihat, merangsang pengaliran darah dalam tubuh, merendahkan paras sistin untuk kesihatan kardiovaskular,
- Mencegah sakit kepala, pening, lemah semangat, keletihan, migrain, muntah, mabuk darat atau laut.
- Meredakan senggugut
- Mencegah masalah kerekahan mulut (mouth chilitis), mencegah jangkitan lidah (glossitis) dan nafas berbau.
- Untuk meredakan alahan dan tujuan detoksifikasi.

Khai ( 951439 )
fb: Khariatul Hakmah
fanpage: MyVita Harmony
Call/sms: 012-264 4483
email: khariatulhakmah@gmail.com

Chewable Vita-C Plus



Chewable Vita-C Plus mempunyai fungsi yang sama seperti Sustained Release Vita-C Plus. Perbezaannya cuma dua iaitu pertama, ia adalah berbentuk chewable tablet dan kedua ialah dose nya adalah sedikit rendah berbanding dengan Sustained Release Vita-C Plus. Ini adalah untuk membolehkan setiap golongan terutamanya kanak-kanak dapat menikmati khasiat Vita-C Plus ini. Buat yang tidak gemar menelan pil, anda boleh memilih Chewable Vita-C Plus ini sebagai ganti, anda cuma perlu mengambil 5 tablet sehari, yang mana ia bersamaan dengan dose 1 biji Sustained Released Vita-C Plus.


Antara faedah pengambilan Chewable Vita-C Plus adalah:
  • Meningkatkan sistem imunisasi
  • Mengurangkan symptom selsema
  • Merangsang pembentukan kolagen
  • Mempercepatkan penyembuhan luka, gusi berdarah, lebam, etc.
  • Mencantikkan kulit
  • Membantu penyerapan zat besi dan folic acid dengan lebih berkesan (bagus untuk wanita hamil)
  • Menghapuskan radikal bebas dan memerangi kanser
  • Mencegah penyakit scurvy
  • Mengekalkan kolestrol yang sihat


Khai ( 951439 )
fb: Khariatul Hakmah
fanpage: MyVita Harmony
Call/SMS: 012-264 4483
Email: khariatulhakmah@gmail.com

Khamis, 1 Ogos 2013

Advance Joint Health Tablet

Salam..
hari ini bermula 1 Ogos hingga 31 Ogos 2013 merupakan promosi ADVANCE JOINT HEALTH TABLET..Ha mesti ramai tak tahu mcm ner rupa nye kan :)


Inilah die Advance Joint Health Tablet

Siapa yang sesuai ambil ini
- Ibu, ayah, MIL, FIL, atok n nenek kita kerana bila umur semakin meningkat sendi semakin ketat untuk berfungsi dan berlakunya masalah sakit lutut.

Bagaimana Advanced Joint Health Tablet dihasilkan ?

1) Dihasilkan daripada satu formulasi proprietari yang menampilkan kombinasi bahan-bahan yang amat berkesan, yang dapat menyokong pergerakan, kelenturan sendi dan fungsi sendi yang sihat.
2) Ia dihasilkan dari ramuan aktif yang bertindak dengan pantas bagi menyokong makanan kesihatan yang diperlukan oleh sendi sendi.

Apa kandungan Advanced Joint Health Tablet ?

1) Mengandungi ekstrak unique Boswellia aktif dengan paten tertunda, ekstrak Jagung dan nutrien penting lain termasuk Zink, Tembaga, Mangan dan Vitamin C untuk membantu meningkatkan keselesaan sendi dan pergerakan.
2) Dengan menggunakan tumbuhan dan bahan-bahan berasaskan mineral, Shaklee Advanced Joint Health Tablet ialah formula sayur-sayuran 100%.

So jOm grab sebab beli 6 free 1 tau so boleh hadiahkan pada orang tersayang.

Khai ( 951439 )
fb: Khariatul Hakmah
fanpage: MyVita Harmony
blog: www.myvitaharmony.blogspot.com
call/sms: 012-264 4483
email: khariatulhakmah@gmail.com






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...